Aktualitky ze života naší třídy
Příspěvky
3.4. EUROREBUS Praha ...
9. 4. 2013
Celý školní rok jsme se aktivně zapojovali do soutěže EUROREBUS. Naše snaha se vyplatila a minulý týden ve středu se 3 vybraní zástupci naší školy za 1.stupeň vydali do Prahy. Zde bylo připraveno opět nepřeberné množství otázek, na které museli děti hledat odpovědi pouze ve své hlavě. Již neměli k dispozici žádné atlasy, internet ani spolehlivé rodiče. Této soutěže jsme se jako škola účastnili poprvé. Mezi mnoha stovkami žáků a několika desítkami kategorií skončili naši žáci - Pet Karaivanov(5.A), Oskar Turunen(3.A) a Barbora Spáčilová(4.B) na krásném 4.místě!!!
Celé skupince děkujeme za reprezentaci školy a GRATULUJEME!
Voda pro život..
22. 3. 2013
Dne 18.3. nás navštivily studentky a paní profesorka z Ekogymnázia Poděbrady. Protože se blíží den "Vody", připravily si pro nás zajímavé povídání i s aktivním zapojením dětí.
Nejprve jsme si mohli prohlédnout, kteří živočichové ve vodě žijí - zaměřeno především na drobné živočichy a jednobuněčné organismy.
Poté se děti rozdělily do skupinek po čtyřech a následovalo měření různých vzorků vody a jejich kyselosti (tzv. pH), měření dusičnanů ve vodě, poznávání zmiňovaných organismů a živočichů a v neposlední řadě i práce s mikroskopem. Všechna stanoviště byla bodována. Vyhrálo družstvo "vodoměrek" - gratulujeme
Moc se nám to všem líbilo a den jsme si užili.
13.3. Recitační soutěž
15. 3. 2013
Ve středu 13.3. od 13 hodin se účastnili vybraní žáci z jednotlivých tříd a ročníků školního kola recitace. Naši třídu reprezentovala děvčata -Terezka Průchová a Marcelka Levová. Z pátých ročníků byly holčiny poze ony v této soutěži! Proto se kategorie 5.ročníků sloučila s kategorií 4.ročníků. Děkujeme za účast a Terezce gratulejeme ke krásnému 2.místu.
Školákův rok
10. 3. 2013
Celoroční projekt zaměřený na čtenářství, propojen s výtvarnou výchovou... Každý měsíc vkládán nový hotový příspěvek + obrazová příloha hotového projektu.
V měsíci září jsme si přečetli ukázku z knihy Francouzské pohádky (V.Cibula) - Kráska a draci.
V měsíci říjnu jsme se věnovali ukázce lidové pohádky od Karla Jaromíra Erbena - Jabloňová panna. Součástí byla práce s otázkami a přečteným textem a následná ilustrace pohádky.
Listopad - měsíc padajícího barevného listí. V rámci hodin českého jazyka a čtení jsme si nejprve řekli, jaký význam může mít slovo "list" a následně jsme vymýšleli slova příbuzná. Dále jsme pracovali s textem o měsíci listopadu - přečetli jsme ho společně, samostatně děti vyhledávaly podstatná jména, určovaly pravopis některých slov (i/y), zopakovaly si, co to je pověst. Vše jsme kontrolovali prostřednictvím interaktivní tabule. Práce se nám podařila :)
Prosinec - měsíc zářících dětských očí. Tento měsíc přímo vybízel k zamyšlení nad tím, co by mi udělalo radost pod vánočním stromečkem - z čeho by se mi rozzářily oči. V rámci hodin českého jazyka si děti napsaly dopis Ježíškovi. Věřím, že se jim alespoň některá přáníčka vyplnila.
V měsíci lednu jsme se zaměřili na básničky s tématikou zimy, sněhu a stavění sněhuláků. S dětmi jsem četla vybrané ukázky básníků, v jejichž básních se mluvilo o sněhulácích. Děti si některou z nich vyberou a ve dvojicích se ji mají naučit pěkně s přednesem odrecitovat. Malinko potrénujeme na školní kolo recitační soutěže, která se bude konat v březnu. Sněhuláčky jsme si i nakreslili a vymýšleli k nim slova příbuzná.
V únoru jsme se věnovali oslavám MASOPUSTU. Toto období začíná po Třech králích a trvá až do začátku postní doby. Termín se určuje podle Velikonoc. Tímto časem žije většina Evropy (Česká republika, Německo, Slovensko, Ukrajina, Francie, Itálie atd..). O tomto období jsme si přečetli, popovídali, zhlédli jsme mnoho pěkných fotografií a videa z průvodu masek. K přečtenému textu byly otázky, na které děti hledaly správné odpovědi přímo z textu. Na závěr si každý vybral jednu z masopustních masek, kterou nakreslil. Všem se to móóóc povedlo
V měsíci březnu začíná astronomické jaro - 21.března. I my se na jaro těšíme, a tak jsme se ho snažili přivolat básničkou od Františka Halase - Co všechno musí udělat jaro. A jakou o tom mají představu děti? Podívejte se. Doplněno krásnými ilustracemi.
Projekt se "Zdravou pětkou"
15. 2. 2013
13.února si pro nás lektorka ze "Zdravé pětky" připravila moc pěkné dopoledne. Sešli jsme se s ní ve cvičné kuchyňce. Zopakovala si s dětmi něco o zdravé výživě, probrala výživovou pyramidu zdravých a nezdryvých potravin. Často byly kladeny různé otázky "na tělo" , ale my jsme byli bystří a téměř na každou otázku jsme znali odpověď.
Ve druhé fázi se děti rozdělily do 4 skupin a dostaly recept na studený "párty" pokrm. Kuchtil se například: ovocný salát, obložené chlebíčky, čerstvá zelenina s dipem, rajčátka s mozarelou v podobě housenky a nechyběl ani ovocný drink .
Skupinky pracovaly pilně, dodržovaly bezpečnost při práci, na kterou jsem dohlížela já, ale i samy děti... Všichni se úkolu "uvařit" zhostili na výbornou. Vznikly krásné a chutné dobroty nejen pro oko, ale i pro jazyk. Posuďte sami .
Divadelní představení "Řecké báje"
30. 1. 2013
V úterý 29.1. jsme se vypravili do Divadla Na Kovárně na představení Řecké báje. Hlavními herci byli: pan Přeučil a paní Hrušková, kteří nám představili nělteré bohy a bůžky z bájných příběhů. Seznámili nás zábavnou formou i s některými z řeckých bájí. Na pódiu divadla se vystřídali i někteří žáci z 4. a 5. ročníků - sehráli s nimi scénky. Divadlo bylo poučné.
Ve třídě jsme si o představení popovídali. Při hodině čtení jsme si jednu z řeckých bájí přečetli a děti následně vypracovaly úkoly k přečtenému textu.
PŘ Projekt: "Cestujeme po celé Zemi" - podnebné pásy
25. 1. 2013
Tento měsíc jsme se věnovali rozmanitosti podmínek na Zemi, konkrétně jednotlivým podnebným a vegetačním pásům. Děti se rozlosovaly do skupin, dostaly téma a rozdělily si role a úkoly v rámci své skupinky. Pracovaly s různými zdroji - internet, encyklopedie, atlasy- materiály si připravily a přinesly do školy ke zpracování. Během několika hodin přírodovědy si připravily originální "plachty", s kterými nás následně seznámily. Trošku jsme si vyzkoušeli i natáčení videa :) Nechyběly ani doplňující otázky k některým tématům. Práci si děti navzájem ohodnotily, k závěru patřilo i mé zhodnocení. Pochvala patří všem.
Naučili jsme se: pracovat v kolektivu, vyhledávat a třídit materiály, pracovat s různými zdroji informací, komunikovat, zhodnotit sebe i ostatní podle daných kritérií ...
Na co se ještě zaměříme: pokusíme se zapracovat na vhodném výběru důležitých informací ze souvislého textu a na mluvený projev před ostatními .
Přečtěte si reakce některých dětí, které se pokusily zhodnotit svou práci, svůj přínos ve skupině a co by příště mohli vylepšit.
Dan H. napsal...
Já, Kačka I, Ráďa, Filip a Dominik jsme měli udělat projekt o polárním podnebném pásu. Úkoly jsme si rozdělili hned. Pracovalo se mi docela dobře. Hledal jsem hlavně na internetu nebo jsem se koukl do encyklopedie nebo jsem se někoho zeptal. Trému jsem měl jen trochu, ale jak jsem začal mluvit, ustupovala. Od své skupiny i od ostatních skupin jsem se dozvěděl něco nového. Příště bych zkusil udělat prezentaci na počítači.
Kačka M. napsala...
Naše skupinka zpracovala mírný podnebný pás. Ve skupině jsem byla s Natkou B.,Aničkou H., Petrem K., Adamem K. a Katkou Ch..Pracovalo se mi dobře, úkoly jsme si rozdělili bez hádání. Informace jsem sbírala na internetu, z knížek a z hlavy. Prezentovalo se mi dobře. Nelíbilo se mi, jak to jedna spolužačka "lovila" z hlavy. Zlepšila bych svůj projev a vyjadřování.
Karolína Č. napsala...
Naše skupina zpracovávala subtropický podnebný pás. V této skupině byla Máca, Bára, já, Anežka a Tomáš. Máca měla za úkol zpracovat zvířata, Bára vypsala města, Aněžka zpracovávala rostliny, Tomáš střádal a zpracovával obecné informace. Já jsem nakreslila a vybarvila nadpis. Informace jsem našla v encyklopedii a na internetu. Navštívila jsem asi pět různých internetových stránek. Bohužel jsem chyběla na prezentaci, což je mi opravdu líto, ale věřím, že to odprezentovali úžasně. Určitě bych zrychlila svou práci na nadpisech a více bych pracovala na zpracování informací.
Tomáš B. napsal...
My jsme zpracovali SAVANY. Byl jsem ve skupině s Tadeášem. Pracovalo se mi s ním dobře. Využíval jsem učebnici, encyklopedii a počítač. Prezentovalo se mi také dobře. Žádnou trému jsem neměl. Zlepšil bych prezentaci.
21.12. Vánoční besídka
4. 1. 2013
Poskední den školy v prosinci 2012 jsme si udělali bezva den. Přiletěl k nám o pár dní dříve Ježíšek a každému tu něco nadělil. I já jsem dostala krásné dárečky :) Vypili jsme si čajík, pojedli cukroví a pobavili se různými historkami. Poslední dvě hodiny jsme vyrazili do muzea na výstavu, která nám měla připomenout život našich prababiček, babiček i maminek - výstava hraček.
Příprava na vánoční trhy
4. 1. 2013
Těsně před Vánoci se naše třída změnila v dílničku vánočních dárků a dekorací. Všem děkuji za povedené výrobky - prodalo se vše .
18.12. Vánoční Vala - tradiční vánoční trhy
20. 12. 2012
Již po několikáté se na naší škole uskutečníl vánoční jarmark. Děkuji všem svým pomocníkům nejen za přípravu krásných dárečků, ale také za následný prodej a úklid. A také děkuji všem, kteří přišli svou účastí trhy podpořit a sttrávit tak příjemný předvánoční čas. Součástí trhů bylo vystoupení sborů Kvítek a Kvíteček, občerstvení v kavárně a staročesky prostřený stůl školní družiny, kde jste si mohli "oživit" vánoční zvyky a tradice.
Utržené peníze prodeje se následně použijí částečně na spolufinancování arboreta a přírodní učebny v areálu školy (výstavba během příštího roku) a částečně na zajištění akce Země dětí na Labi (pěvecký sbor)., kterou v červnu 2013 naše škola zajišťuje.